KlimatNatura

Natura jako rozwiązanie infrastrukturalne

Klęski żywiołowe

Klęski żywiołowe ponownie pojawiły się w 2018 roku, powodując setki ofiar śmiertelnych i miliardy zniszczeń mienia.

Od roku 1980 Stany Zjednoczone doświadczyły 241 katastrof pogodowych i klimatycznych, w których szkody przekraczały 1 miliard dolarów każda.

Całkowita suma tych katastrof to oszałamiająca kwota 1,6 biliona dolarów.

Dzięki lepszej infrastrukturze Stany Zjednoczone mogłyby znacznie zmniejszyć te szkody.

Biorąc pod uwagę wyraźną potrzebę działania, Kongres zwraca teraz ponadpartyjną uwagę na poprawę odporności infrastruktury.

A sama natura jest rozwiązaniem.

„Naturalna infrastruktura” może być czysta, zielona i oszczędna. Inwestując w odbudowę i ochronę przyrody lub w rozwiązania inżynieryjne wykorzystujące tereny podmokłe, glebę, rafy ostryg, równiny zalewowe i inne systemy naturalne, możemy przyjąć mądrzejsze podejście do zaspokojenia potrzeb infrastrukturalnych Ameryki.

Może to oznaczać przepusty o cechach naturalnych, które są odporne na zdarzenia o dużych opadach deszczu.

Może również oznaczać miejskie tereny zielone, które pochłaniają i filtrują wodę deszczową, zmniejszając powodzie i zanieczyszczenie, często znacznie mniejszym kosztem niż renowacja i inwestowanie w systemy rur i tuneli.

Lub może oznaczać użycie „żywych linii brzegowych” morskich bagien, raf ostryg i wydm.

Badanie przeprowadzone w Howard Beach w stanie Nowy Jork wykazało, że połączenie naturalnych i tradycyjnych budowli obronnych może skutkować uniknięciem strat w wysokości 244 milionów dolarów w wyniku ekstremalnej burzy.

Nawet poza inwestowaniem w przyrodę, ważnym elementem infrastruktury przyrodniczej jest po prostu utrzymanie istniejących systemów naturalnych.

Szacuje się, że utrata drzew miejskich w ostatnich dziesięcioleciach kosztowała miasta 100 miliardów dolarów w związku ze zwiększonymi potrzebami w zakresie zarządzania wodą burzową, ponieważ te znikające drzewa i nieutwardzone tereny pochłonęły przepływy wody.

Potencjalne korzyści wynikające z ograniczenia ryzyka wynikające z aktywów przyrody nie są hipotetyczne.

Rozwiązania te wykraczają poza studia i koncepcje i mają obecnie wpływ na rzeczywistość w całym kraju.

Filadelfia przywraca naturę do miasta, aby poradzić sobie z przelewaniem ścieków i wodą deszczową za ułamek kosztów wymiany rur i tuneli.

Seattle zmniejszyło wielkość spływu wody w jednym sąsiedztwie o 98 procent dzięki wykorzystaniu naturalnej infrastruktury, a cena była o 25% niższa niż w przypadku tradycyjnych narzędzi.

W Hamilton City w Kalifornii The Nature Conservancy współpracuje z Army Corps of Engineers w celu zmniejszenia szkód powodziowych i przywrócenia ekosystemów poprzez niepowodzenie wału przeciwpowodziowego i ponowne połączenie 1400 akrów równiny zalewowej rzeki Sacramento.

Ten rodzaj sukcesu jest widoczny również na szczeblu regionalnym i krajowym.

Analiza wielu badań z roku 2011 wykazała, że ​​roślinność słonych bagien miała znaczący pozytywny wpływ na zmniejszenie wpływu fal i miała znaczący pozytywny wpływ na stabilność linii brzegowej.

Dokładniej rzecz biorąc, przybrzeżne tereny podmokłe zapobiegły zniszczeniom mienia w wysokości ponad 625 milionów dolarów spowodowanym przez huragan Sandy, według badania przeprowadzonego przez globalnego modelarza ryzyka dla branży ubezpieczeniowej.

Inwestycje w odbudowę rafy ostryg wzdłuż Zatoki Meksykańskiej i wschodniego wybrzeża pomagają chronić społeczności, jednocześnie poprawiając rybołówstwo, które jest ważne dla lokalnej gospodarki.

Udowodniony sukces infrastruktury naturalnej jest tak przekonujący, że wiele wiodących organizacji, rządów i agencji należy obecnie do jej najsilniejszych zwolenników.

Rządy stanowe, takie jak Massachusetts, usprawniają planowanie i inwestycje dotyczące odporności społeczności, koncentrując się na rozwiązaniach opartych na przyrodzie.

Korpus Inżynierów Armii Stanów Zjednoczonych, przez długi czas architekt infrastruktury zbudowanej w starym stylu, podjął się wielu projektów związanych z infrastrukturą naturalną i niedawno opublikował raport „Inżynieria z naturą”.

Ale jest więcej możliwości dla przywództwa federalnego, gdy Kongres patrzy na przyszłość naszej infrastruktury.

Nie będziemy mieć trwałych rozwiązań bez uwzględnienia skutków zmieniającego się klimatu – wzrostu poziomu morza, topnienia wiecznej zmarzliny w Arktyce, zwiększonej częstotliwości ekstremalnych burz i nie tylko.

I nie będziemy mieć najbardziej opłacalnych rozwiązań, jeśli nie weźmiemy pod uwagę infrastruktury naturalnej w planowaniu agencji, planowaniu łagodzenia zagrożeń dla społeczności i związanych z tym inwestycjach.

Ale jest więcej możliwości dla przywództwa federalnego, gdy Kongres patrzy na przyszłość naszej infrastruktury.

Nie będziemy mieć trwałych rozwiązań bez uwzględnienia skutków zmieniającego się klimatu – wzrostu poziomu morza, topnienia wiecznej zmarzliny w Arktyce, zwiększonej częstotliwości ekstremalnych burz i nie tylko.

I nie będziemy mieć najbardziej opłacalnych rozwiązań, jeśli nie weźmiemy pod uwagę infrastruktury naturalnej w planowaniu agencji, planowaniu łagodzenia zagrożeń dla społeczności i związanych z tym inwestycjach.

Nawet stopniowe lub pozornie mało efektowne działania mają znaczenie.

Możemy zwiększyć ponowne zalesianie poprzez fundusz powierniczy Forest Service Reforestation Trust.

Kongres i Biały Dom mogą wspierać Federalną Administrację Autostrad w przeprowadzaniu ocen podatności infrastruktury i szkoleniu społeczności, korzystając z jej wskazówek dotyczących infrastruktury naturalnej dla inwestycji transportowych.

To, czego nie powinniśmy robić, to powielać przeszłości.

Naturalne rozwiązania są częścią lepszej, tańszej i inteligentniejszej przyszłości – takiej, która przynosi korzyści ekonomiczne, bezpieczne i środowiskowe.

W publikacji wykorzystano wypowiedzi Lynn Scarlet, która jest wiceprezesem ds. Polityki publicznej i stosunków rządowych w The Nature Conservancy. Jest byłą zastępcą sekretarza w Departamencie Spraw Wewnętrznych Stanów Zjednoczonych.

Źródło: THE HILL