CzłowiekEkologia

Beyond Vegan Chicken zawita do każdej lokalizacji KFC w USA

Beyond/KFC

Od 10 stycznia, popularna sieć amerykańskich smażonych kurczaków KFC wprowadziła wegańskie kurczaki we wszystkich lokalizacjach w USA. Ogłoszenie pokrywa się z popularną miesięczną kampanią Veganuary. KFC obsługuje prawie 4000 lokalizacji w całych Stanach Zjednoczonych.

W ramach rozszerzonej współpracy z Beyond Meat, która wyprodukowała pierwszą wegańską ofertę KFC w USA w roku 2019, sieć powiedziała, że ruch ten pojawia się, gdy zapotrzebowanie na wegańskie białko rośnie.

Debiut jest pierwszym, kiedy duża amerykańska sieć fast foodów ogłosiła wprowadzenie na rynek wegańskiego kurczaka. Inne premiery koncentrowały się wokół burgerów i kiełbasek.

„Już czas”, powiedział prezydent KFC USA Kevin Hochman w wywiadzie dla CNN Business. Powiedział, że klienci sieci chcą „jeść mniej białka zwierzęcego, ale nie chcą rezygnować z wygodnego jedzenia”.

Nuggetsy nie są jednak odpowiednie dla wegan, ponieważ będą gotowane w tym samym oleju, co produkty mięsne.

Courtesy

Tak było w Atlancie w roku 2019, kiedy KFC po raz pierwszy wypuściło wegańskiego popcornowego kurczaka. Klienci godzinami ustawiali się w kolejce wokół bloku, aby spróbować.

Próba doprowadziła do większej liczby testów w roku 2020, w tym lokalizacji w Los Angeles, Charlotte w Północnej Karolinie i Nashville w Tennessee.

Według KFC, którego właścicielem jest Yum! Marki, Beyond Fried Chicken jest „napakowany pysznym smakiem i soczystą satysfakcją, której można oczekiwać od kultowego smażonego kurczaka KFC”. Nowy produkt jest przeznaczony dla klientów, „którzy chcą jeść nieco mniej białka pochodzenia zwierzęcego, ale nie stali się weganami ani wegetarianami” – powiedział Hochman.

Firmy twierdzą, że w ciągu lat od prób wprowadziły niewielkie poprawki w przepisie. „Smak jest tak dobry, że mogą wybrać go zamiast zwykłego smażonego kurczaka” – powiedział Hochman.

Spodziewamy się, że się wyprzeda” – powiedział. „W oparciu o szybkość wyprzedaży i reakcję klientów, określi to, jakie będą nasze plany w przyszłości. Ale naszym zamiarem nie jest bycie jednością i skończenie.

Beyond Meat został partnerem całego Yum! Sieci marek, w tym Pizza Hut i Taco Bell. W ramach franczyz wprowadziła produkty wegańskie w Azji, Europie i Stanach Zjednoczonych.

Beyond Meat zajmuje również tytułowe miejsce z liderem rynku fast foodów, McDonald’s. Popularny McPlant zawiera Beyond Burger.

Wiadomość pojawia się zaledwie kilka godzin po tym, jak Burger King ogłosił, że dodaje wegańskie bryłki Impossible Foods do swoich lokalizacji w Wielkiej Brytanii.

„Zaczęliśmy firmę od kurczaków roślinnych ponad dekadę temu, więc mamy w naszym DNA pomysł stworzenia tej unikalnej struktury mięśniowej” – powiedział Ethan Brown, dyrektor generalny Beyond Meat.

Nowa wegańska opcja nuggetsów jest dostępna jako łączony posiłek z napojem i frytkami lub à la carte w sześciu lub 12-częściowych rozmiarach.

###

irme.pl

Źródło: green queen