GREEN MARKETING

Green Marketing

Green marketing często zwany również eko marketingiem, to odpowiedź na to co dzieje się w naszym świecie, ewolucja działań komunikacyjnych, promocyjnych skupiających się na zupełnie innych aspektach.

Green marketing to rodzaj działań naszego Instytutu, których głównym celem jest zwrócenie uwagi na to co ważne, działań uwzględniających ochronę środowiska naturalnego i klimatu.

Oczywiście może on przyjmować różne formy, dotyczyć zarówno działań proekologicznych, jak i tych związanych z tworzeniem biznesu zrównoważonego, odpowiedzialnego społecznie.

Podejmowane w tym zakresie inicjatywy mają sprzyjać budowaniu pozytywnego wizerunku firm i wpływać na postrzeganie marki przez pryzmat ekologii.

Bardzo istotną jest tu kwestia komunikacji, na którą zwracamy szczególną uwagę od samego początku współpracy.

Zwrócenie się w kierunku właściwej komunikacji oznacza dla firm wdrażanie i optymalizowanie wszelkich procesów, zmianę postrzegania organizacji przez środowisko zewnętrzne i wewnętrzne, ale też przede wszystkim kreowanie pozytywnego wizerunku.

Budowanie wizerunku firmy na wartościach ekologicznych wymaga solidnych fundamentów.

Green marketing przynosi pożądane efekty tylko wtedy, gdy za słowami idą czyny.

Dotyczy to nie tylko procesu produkcji i dystrybucji, samego produktu czy opakowań, ale też firmy, jako organizacji.

W przeciwnym razie efekt może być odwrotny do zamierzonego.

Podobnie jak w przypadku działań, które mają na celu jedynie utworzenie wrażenia, że produkt jest wytworzony w poszanowaniu środowiska naturalnego, czyli tzw. greenwashingu.

Choć takie pojęcie jest jeszcze dość mało znane polskim konsumentom, to rosnące zainteresowanie sprawami ekologii może wskazywać na rosnącą skalę tego zjawiska.

Dzisiaj konsument nie lubi być oszukiwany, ale chce być zaskakiwany.

Dlatego kierowany do niego przekaz marketingowy musi być nowatorski, działać na różnych poziomach (odwoływać się nie tylko do intelektu, ale i zmysłów oraz emocji), a także elastyczny, odpowiadający na błyskawicznie zmieniające się realia społeczno-gospodarcze, spełniać wymagania i trafiać w gusta klientów.

W całej tej różnorodności nie można jednak zapominać o systematycznym budowaniu zaufania i przywiązania do marki.

To te czynniki decydują bowiem o powracaniu klientów do tych samych produktów, podejmowaniu automatycznych decyzji zakupowych i wierności jednemu brandowi.

Wychodząc naprzeciw tym zjawiskom proponujemy współpracę kierowaną do sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw wszelkich branż.

W ramach współpracy oferujemy doradztwo z zakresu marketingu ekologicznego, kreowania wizerunku i marki oraz wsparcie we wdrażaniu eko innowacji.

W sprawie ustalenia szczegółów współpracy prosimy o kontakt tel, lub mailowy.